fredag 21 september 2012

Nya tider

Hej på er alla fina läsare!

Det var ett tag sen jag skrev här nu och vill börja med att tacka för alla fina mail och kommentarer, jag har saknat bloggen och er!
Nu är hösten här och kalla mig gärna knäpp men jag har faktiskt längtat till den. Det är något speciellt med den kalla krispiga luften, tända ljus på kvällarna och alla fina höstkläder! Fast inte för att det kommer bli så mkt nya fina höstkläder för min del i år. Jag har nämligen något roligt att berätta, ni som känner mig vet ju såklart det redan men för er andra kan jag berätta att min lilla Ebba ska bli storasyster! I min mage bor det nämligen en 24 veckor gammal liten bebis och jag är såklart överlycklig! Bebisen rör sig och sparkar hela tiden och det är så mysigt!!
Ebba tycker det är väldigt spännande med bebisar just nu och klappar, pussar och pratar med bebisen i min mage, hoppas hon kommer tycka det är lika kul när bebben väl är här med ;)


Här hemma har det hänt saker både inne och ute och ni ska såklart få se. Ja inte bara hänt, det händer grejer för fullt. Det är nåt med hösten som gör att jag blir så sugen på att fixa och piffa och göra om. Är ni likadana?
Matsalen håller för tillfället på att möbleras om vilket medför att en vägg nu håller på att spacklas och målas om av mig (M suckade nervöst när han insåg vad jag höll på med ;), en tv hörna håller på fixas till på övervåningen, två gamla möbler håller på att renoveras och målas om. Ebbas rum håller också på att göras om då bland annat spjälsängen ska ärvas av bebisen.
Bilder kommer så fort det är färdigt. Eller kanske under resans gång, vi får se :)

Hittade lite bilder från en av ljusglimtarna i somras. Nämligen semestern i vackra Österlen.



Badtjejen! <3  Nu vet ni ju varför jag är en tjockis på bilderna med ;)



Vi hade inte tur med vädret men lite bad blev det trots allt!



Fina Teddy på underbara Borrby strand. Där den vita sanden knarrar som snö under fötterna!
Ebbis på strandpromenad med sin mormor och morfar.



Regnet hängde i luften men Ebbis ville bara bada och absolut inte lämna stranden!

Nu är jag tillbaka, full med inspiration och hoppas att ni vill följa mig i min vardag igen! :)


Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad glad jag är att du är tillbaka på bloggen igen :) Det är så härlig läsning som smittar av sig !! Kram kram Emma

Mia sa...

Åh tack vad gullig du är!!! :)
Kramar!

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaka!
Och grattis till det lilla pyret i magen! :)
Hoppas din sommar varit bra, ska bli spännade att följa med dig i höst!
Hälsningar F

Mia sa...

Tack så mycket! Kul att du läser! :)
Inte en bra sommar här tyvärr men hoppas på en bra höst!
Hoppas att din sommar var bra!
Kram Mia