lördag 29 september 2012

Fina Cassie

Min fina, busiga, nyfikna, duktiga treåring. Började rida in henne i våras och har skrittat och travat henne både i skog och paddock men då jag var gravid vågade jag inte galoppera henne. Ja nu rider jag ju såklart inte henne alls, men hon får göra mkt annat istället. Hon är en amerikansk quarter häst och hon behöver verkligen aktiveras, annars hittar hon på massa bus. Men hon är uppmärksam, väldigt trevlig och väluppfostrad vid all hantering. Ser fram emot att fortsätta inridningen i vår och hoppas det ska gå lika bra då!


Dom här bilderna är från förra veckan och är mailade till hennes förra ägare som håller på att registrera henne i AQHA (American Quarter Horse Association).


Visst är hon fin lilltjejen? :-)


Nu ska jag lägga Ebba och mig själv en ministund efter en jobbig natt med vaken liten tjej med mardrömmar som inte ens gick över fast hon låg tätt tätt intill mig resten av natten, innan vi ska iväg på andra äventyr.

Kram på er i blåsten!

Inga kommentarer: